سامانه كتابخانه ديجيتال

معرفي

مجموعه مديريت كتابخانه و مقالات الكترونيكي ايده پرداز در راستاي سامان دهي مؤثر،منظم و سريع مجموعه كتابخانه هاي ديجيتال،پورتال هاي كتابخانه اي،مراكز مقالات و دبيرخانه هاي برگزاري همايش ها طراحي شده است. با بهره گيري از اين مجموعه مراكزي چون دانشگاه ها،سازمان ها، مجموعه هاي برگزاري همايش و ...مي توانند با ساده ترين ابزار كتاب ها و مقالات خود را در بستري به روز و با طراحي مناسب ارائه دهند و تمامي منابع مطالعاتي خود اعم از الكترونيكي يا غير الكترونيكي بودن آن را مديريت و حفظ نمايند.
مجموعه مديريت كتابخانه و مقالات الكترونيكي ايده پرداز از دو بخش عمده تشكيل شده است :
  • سامانه ايجاد پايگاه ديجيتال منابع مطالعاتي :
  • در اين بخش سازمان ها، دانشگاه ها و ساير موسسات مي توانند تمامي منابع مطالعاتي خود را در قالب كتاب ها و مقالات ديجيتال بارگزاري نمايند و از ويژگي هايي چون طبقه بندي آنها، افزودن نسخه هاي سازگار با موبايل، افزودن كتاب ها و مقالات مرتبط، درج مشخصات و كلمات كليدي منابع و... بهره مند شوند.
    همچنين با داشتن چندين ابزار تخصصي مانند امكان دريافت فايل با فرمت (Microsoft Word) و تبديل سريع و منظم آن به ساختار ديجيتال و قابل جستجو است، قابليت دريافت كاركتر هاي خاص عربي و ساير زبان ها، تعيين فهرست بندي و... امكان مشاهده و جستجوي منابع را در به بهترين شكل ارائه دهيد.
  • طراحي، پياده سازي و مديريت وبسايت كتابخانه هاي آنلاين با استفاده از پورتال ايده پرداز :
  • با استفاده از اين بخش سازمان ها، دانشگاه ها و موسسات مي توانند وبسايت كتابخانه ديجيتال دلخواه خود را با ساختار هاي مورد نظر خود طراحي و پياده سازي نمايند. پورتال با داشتن بيش از 100 ماژول گوناگون در زمينه هاي خبري، چند رسانه اي، ارتباطي، آماري و... انعطاف و امكانات فراواني را به طراحان وب سازمان ها ارائه مي دهد. همچنين موسسات با ارائه طرح مورد نظر خود به ايده پرداز، مي تواند از توليد، طراحي و پياده سازي وبسايت را به ما بسپارند.
    با وجود ابزار ارتباط جمعي و شبكه اي امروز، نياز است تا بتوان با خوانندگان ارتباط قوي تري را ايجاد نمود. از اين رو مجموعه ابزار ارتباط با خوانندگان و بازديد كنندگان به سامانه افزوده شده است تا با ابزاري مانند سهيم شدن منابع ( Share ) ، نظر دهي و نظر سنجي و همچنين رتبه بندي منابع مطالعاتي در دسترس خوانندگان آنها باشد.
    همچنين با استفاده از ابزار منحصر به فرد در پورتال ايده پرداز، افراد و بخش هاي فني سازمان ها مي توانند بنا بر نياز خود انواع ماژول ها، قالب ها و فرم هاي دلخواه و مورد نياز خود را طراحي و در پورتال پياده سازي نمايند.
    با استفاده از فناوري هاي روز و برنامه نويسي بنيادي قدرتمند، تلاش شده است تا تمامي ابزار هاي موجود در مديريت پورتال ساده و در عين حال كاربردي باشد تا حتي كاربران عادي و با دانش فني ابتدايي بتوانند از اغلب ويژگي هاي اين مجموعه كاملا استفاده كنند.
    قابل ذكر است كه تمامي بخش هاي پورتال ايده پرداز توسط همين شركت برنامه ريزي، تحليل، طراحي و توليد شده است بنابراين محدوديتي در توسعه يا سفارش سازي هاي اختصاصي در آن بنا بر نياز سازمان هاي بزرگ نخواهد بود.
    پورتال ايده پرداز دو جنبه ضروري امنيت و SEO ( سئو – بهينه سازي در موتور هاي جستجو ) سازمان ها را نيز كاملا در نظر گرفته و منطبق بر استاندارد هاي داخلي و جهاني، پورتال را طراحي كرده است. هر كدام از موارد در پورتال ايده پرداز داراي فرم ها، گزارشات و ماژول هاي اختصاصي هستند.

راه اندازي سامانه

ايده پرداز چه چيزي ارائه مي دهد :
بستري مناسب براي ارائه آنلاين انواع كتاب ها و مقالات به صورت ديجيتال. با استفاده از اين سيستم، موسسات قادر خواهند بود بر اساس طبقه بندي هاي گوناگون و با دادن امكان جستجو هاي پيشرفته، بر روي وبسايت خود كتابخانه اي ديجيتال راه اندازي نمايند.
موسسات صاحب چه چيزي مي شوند :
مجموعه اي آنلاين از كتاب ها و مقالات ديجيتال خود كه با استفاده از ابزار پيشرفته از فرمت هايي استاندارد مانند Microsoft Word، آنها تبديل به نسخه هاي آنلاين قابل جستجو و طبقه بندي مي شوند.
موسسات نياز به چه امكاناتي دارند :
آتقريبا هيچ پيش نيازي براي راه اندازي وجود ندارد. كافي است موسسات ها دامنه اينترنتي مورد نظر خود را معرفي نمايند و اين سامانه در زمان 7 روزه آماده بارگزاري، جستجو و مطالعه كتاب ها بر روي وبسايت موسسه خواهد بود.

قابليت ها و مزايا

امكانات عمومي :
  1. ايجاد تعداد نامحدود كتابخانه هاي موضوعي الكترونيك
  2. تعيين مشخصات عمومي كتاب هاي هر كتابخانه
  3. تعريف نامحدود طبقه بندي موضوعي
  4. تعريف نامحدود كتاب براي هر طبقه بندي موضوعي
  5. ايجاد نامحدود مقاله مرتبط
  6. ورود تمام محتواي كتاب از فهرست و پاورقي تا نمودار و تصوير
  7. صفحه بندي خودكار
  8. تعريف نحوه نمايش و چيدمان
  9. تعريف تمام مشخصات هر كتاب از جمله نويسنده،مترجم،ويراستار،سال انتشار،ناشر و ...
  10. ايجاد بانك و مركز مقالات با ذكر تمام ويژگي هاي آن ها
  11. نمايش تصوير جلد كتاب ها
  12. امكان ارائه كتاب براي دانلود به صورت Zip,pdf,wordو نسخه موبايل
  13. دريافت فايل به صورت ورد و تبديل خودكار آن به كتاب ديجيتال
  14. انجام جستجو هاي ساده و پيشرفته
  15. دريافت و نمايش كتاب ها به تمام زبان هاي اصلي در جهان
  16. دريافت كاراكتر هاي خاص عربي و ساير زبان ها
  17. و ...
تبديل فايل ها از فرمت Microsoft office به ساختار ديجيتال
يكي از برجسته ترين ويژگي هاي سيستم كتابخانه الكترونيك ايده پرداز كه كار را براي كتابخانه ها بسيار آسان و سريع مي كند.امكان دريافت فايل ها با فرمت Word و تبديل سريع و منظم آن به ساختار ديجيتال.قابل جستجو با تصاوير و كاراكتر است.
يكپارچگي با پورتال و ابزار توليد وب سايت
سيستم مديريت خبرگزاري ايده پرداز با داشتن سيستم مديريت خبرگزاري ايده پرداز سازمان ها به پورتال اين شركت و ابزار هاي متنوع توليد وب سايت هاي پويا دسترسي داشته و امكان توليد وب سايتي جذاب ،جامع و در ارتباط با سيستم خبرگزاري خود خواهند داشت.
امكان ايجاد دبير خانه هاي همايش ها
سيستم كتابخانه الكترونيك ايده پرداز به سازمان ها امكان آنرا مي دهد كه با استفاده از ابزار اين مجموعه صفحات و پايگاه هاي همايش هاي خود را ايجاد نموده و بتوانند به صورت خودكار از طريق سيستم به صورت آنلاين ،مقاله دريافت و ارائه نمايند و حتي نظر سنجي ها و تبادل اطلاعات براي هر مقاله انجام دهند.

پياده سازي و استقرار

پياده سازي سامانه رزرواسيون لحظه اي هتل هاي بين المللي در 3 گام ذيل صورت مي گيرد :
گام اول :
شناخت نياز ها و گستردگي فعاليت هاي موسسه از مهمترين كار ها مي باشد تا بتوان بر اساس فرايند كاري موسسه و سطوح هر بخش منطبق بر نياز هر كدام از آنها سامانه را در محل نصب و پياده سازي نمود
گام دوم :
با توجه به نياز ها و بخش هاي گوناگون موسسه، پس از نصب نسخه سرور آموزشيار و پياده سازي پايگاه داده اصلي، مرحله نصب و راه اندازي نرم افزار بر سيستم هاي كاربران در بخش هاي مختلف و تعييت حيطه دسترسي آنها آغاز مي شود.
گام سوم :
گام نهايي آموزش و برقراري چند سناريو ثبت نام و اجراي فرايند روزانه موسسه است. در اين مرحله زير نظر كارشناسان پياده سازي ايده پرداز، موسسه در چندين نوبت اقدام به اجراي عمليات عادي خود را در سيستم خواهد كرد تا تمامي بخش ها با امكانات و ماژول هاي گوناگون آشتايي كاملي را پيدا كنند.
پس از پياده سازي سيستم در محل كارفرما و در چارچوب برنامه موافقت شده، مرحله استقرار پايان مي پذيرد و ارتباط ميان كارفرما و شركت ايده پرداز در مرحله پشتيباني دنبال مي شود. تمامي شرايط و مفاد پشتيباني از پيش تعيين شده و در مسير آن حركت خواهد كرد.

آموزش و پشتيباني

شركت ايده پرداز تنها پشتيباني فني سامانه رزرواسيون را بر عهده دارد و پشتيباني هاي گردشگري از جمله بررسي مسائل مسافران، كيفيت خدمات هتل ها، برخي از اشكالات پيش آمده پس از رزرو و اين قبيل موارد توسط كارگزار پشتيباني مي شوند و تمامي مفاد آن در قرارداد ميان آژانس ها و كارگزار پيش بيني شده است.
پشتيباني فني شامل خطاگيري و خطايابي، ميزباني وب و حل مشكلات سيستم ها مي باشد ( خطا از سوي مجري ) . افزودن خدمات جديد به سايت، بازيابي رمز هاي عبور، ورود اطلاعات، امور مربوط به بهينه سازي سئو، تغيير ساختار سايت و صفحات، خريد و تمديد دامنه ها، امور مربوط به پين هاي بانكي، پيگيري و دريافت نماد اعتماد الكترونيك، اصلاح خطا هاي بوجود آمده توسط كارفرما و ساير موارد مشابه شامل هزينه هاي جانبي خواهد بود.
زمان بندي حل مسائل سيستمي بر اساس جدول ذيل خواهد بود
گروه شـــرح زمـــان
Aخطا هاي جدي نرم افزاري كه باعث ايجاد اختلال در نمايش سايت يا زررو عموم شود و از كار با سيستم جلوگيري نمايد3 روز
Bخطا هاي كوچك نرم افزاري كه در سيستم مشاهده مي شوند اما خطر فوري و جدي در نمايش سايت و رزرو خدمات از سوي عموم ايجاد ننمايد.4 الي 7 روز كاري
Cهر گونه تغيير و يا توسعه سيستمي7 روز كاري جهت بررسي و پس از آن اعلام زمان و هزينه لازم

سوالات متداول

  1. آيا نياز به پرداخت ضمانت مالي به كارگزار براي تهيه سيستم است ؟
    خير، هيچ گونه ضمانت مالي براي راه اندازي سامانه رزرواسيون هتل هاي لحظه اي بر روي سايت آژانسها و شركت هاي گردشگري نياز نخواهد بودو
  2. ارائه دهندگان هتل پشت اين سيستم چه شركت هايي هستند ؟
    ارائه دهندگان مطرح و مطمئن گوناگوني پشت اين سيستم مانند شركت هاي GTA و Kuoni هستند كه توسط شركت هاي داخلي و خارجي ارائه مي شوند.
  3. آيا مردم مستقيم مي توانند از طريق سايت آژانس خريد نمايند ؟
    بلي، فرايند خريد به عموم مردم به صورت 100% در دامنه آژانس انجام مي شود و مردم مي توانند با پرداخت آنلاين و ريالي از طريق كارت هاي شتاب خود به صورت لحظه اي هتل خود را رزرو و تاييديه آن ( واچر ) را فوري دريافت نمايند.
  4. مبالغ رزرو در كدام حساب واريز مي شوند ؟
    مبالغ رزرو در حساب كارگزار واريز مي شوند كه آژانس با آن قرارداد عقد كرده است و سهم آژانس به صورت دوره هاي 2 الي 3 هفته اي به حساب آنها واريز خواهد شد.
  5. چرا مبلغ رزرو وارد حساب آژانس نمي شود ؟
    به دو دليل ذيل :
    1. كارگزاران با پرداخت ضمانت هاي مالي سنگين دسترسي به اتصال مستقيم رزرواسيون را فعال مي نمايند و تنها روش براي عدم نياز به ضمانت مالي، واريز شدن مبلغ به حساب خود آنها است.
    2. سهم بيشتر مبلغ رزرو مربوط به كارگزار و هزينه هايي است كه آنها بايستي مستقيما به هتل پرداخت نمايند و هماهنگي براي ديافت اين مبالغ سنگين از هر يك از آژانس ها غير ممكن مي باشد
  6. كميسيون آژانس ها چقدر است ؟
    آژانس ها به صورت دوره اي مي توانند درصد كميسيون خود را اعلام و خود مشخص نمايند و سهم آنها بر اساس درصد هاي اعلام شده خودشان خواهد بود.
  7. چگونه مي توان رزرو هاي تاييد وابطال شده را بررسي كرد ؟
    شركت ايده پرداز پنل مديريت در اختيار هر يك از آژانس ها قرار مي دهد كه در آن مي توان تمامي رزرو ها، جستجو ها و اعضاي سايت خود را مشاهده و گزارش گيري نماييد.

محصولات آموزشي ايده پرداز

آموزشيار
آموزشيار نرم افزاري جامع و يكپارچه براي مديريت امور مرتبط به انواع موسسات آموزشي است. تمامي موسسات فارغ از زمينه آموزشي خود مي توانند با استفاده از انواع فرم ها و ابزار هاي اين سيستم، جنبه هاي گوناگون مديريت آمورشي را ثبت، نظارت و گزارش گيري نمايند.
آزمونيار
سامانه آزمونيار بستري براي مديريت و برگزاري فرايند آزمون هاي تستي است كه از توليد دفترچه سوالات، كارت ورود به جلسه و پاسخبرگ ها تا قرائت و تصحيح پاسخ هاي تستي و اعلام نتايج از طريق صدور آنلاين و آفلاين كارنامه هاي فراگيران را بر عهده مي گيرد
كليه حقوق مادي و معنوي اين وب سايت براي شركت ايده پرداز محفوظ مي باشد.