مجله ايده پرداز

بازاريابي محتوا چيست و چه تاثيري بر سئو دارد؟

1396/10/26
بازاريابي محتوا و استراتژي محتوا ازجمله كلماتي هستند كه امروزه بين مديران سايت يا وب مسترها در حالا گسترش مي باشد. ما قصد داريم در اين مقاله مفهوم بازاريابي محتوا وتاثير آن در سئو را شفاف تر كرده و مسير را براي مطالب ديگر همچون نحوه راه اندازي استراتژي بازاريابي محتوا، هموارتر نماييم.
بازاريابي محتوا چيست؟
بازاريابي محتوا در واقع نوعي از بازاريابي است كه به فرايند توليد و به اشتراك گذاري محتوايي كه باعث حفظ مشتريان قبلي و بدست آوردن مشتريان جديد مي‌شود، مي‌پردازد. بازاريابي محتوا از راه هاي بسياري قابل انجام است. يكي از مشهورترين روش هاي بازاريابي محتوا وبلگ نويسي است.البته فرقي نمي كند كه شما از چه روشي براي بازاريابي محتوا استفاده مي كنيد اما نكته در اينجا است، خروجي آن بايستي داراي سه ويژگي:جذاب بودن ،سرگرم كننده و كاربردي را داشته باشد.سه دليل اصلي براي استفاده از بازاريابي محتوا مي تواند شامل موارد زير مي باشد:
  1. افزايش فروش محصولات و تقويت برند شما
  2. صرفه جويي در هزينه ها ي تبليغات، رفت و آمد
  3. دست پيدا نمودن به آمار دقيق تر از مشتريان دائمي محصولات
  4. اشتراك گذاري اطلاعات با ارزش
  5. راهي براي جذب مشتريان
البته بازاريابي محتوا داراي حالت هاي مختلفي مي باشد از جمله:
  1. محتواي متني
  2. محتواي تصويري
  3. محتواي ويديويي
هر كدام از موارد بالا مي¬تواند تاثير بخصوصي در روند جذب مخاطب داشته باشد اما در حال حاضر محتواي ويديويي تاثير بيشتري در بازاريابي محتوا و افزايش زمان بازديد كاربران سايت، كاهش نرخ پرش و دركل افزايش بهينه سازي صفحات وب سايت شما را خواهد داشت، زيرا مردم كمتر به خواندن مطالب مي¬پردازند وبيشتر تمايل به ديدن محتواي ويديويي دارند.
در واقع محتوا با كمك موتور هاي جستجوگر به برند ما كمك مي كند. ما با شركت هايي در طيف وسيعي از صنايع كار كرده ايم، اما چيزي كه براي همه اين مشتريان مهم است، اين است كه سرمايه گذاري در ايجاد محتواي با كيفيت بالا، تنها راه بهبود واقعي در جستجوي ارگانيك يا seo است. اگر محتواي سايت شما با عنوان شما مطابق نباشد يا سطحي و بدرد نخور باشد موتورهاي جستجو براي آن ارزشي قائل نمي شوند.
تاثير محتوا بر SEO
عجيب نيست كه مردم در مورد بازاريابي محتوا و بهينه سازي موتورهاي جستجو (SEO) به عنوان تاكتيك هاي بازاريابي مجزا و متمايز صحبت كنند . درست است كه بازاريابي محتوا به اهداف بسياري مي انجامد و اينكه تاكتيك هاي ازSEO وجود دارد كه صرفا فني هستند و به طور خاص به محتوا مربوط نيست. يكي از جنبه هاي كليدي SEO، محتوا مي باشد كه هر مدير سايت مي بايست داراي اطلاعات كافي نسبت به آن باشد. در واقع گوگل با الگوريتم هاي خود مانند Spider و Crawler ¬ها سعي مي كند كه لينك هاي اينترنتي را به صورت مشخص و هدفمند دنبال كنند و به وبسايت هاي مختلف سر بزنند تا محتواي موجود در صفحات وبسايت را براي پايگاه داده موتورهاي جستجو خود ايندكس كنند. هرچه محتوا با كيفيت باشد و حتي ازكلمات كليديمورد هدف شما در آن بيشتر استفاده شده باشد باعث ايجاد تاثير مثبت درسئو، افزايش ترافيك و رتبه بندي صفحات وبسايت شما در نتايج موتورهاي جستجو مي¬ شود. محتواي با كيفيت باعث ايجاد بهينه سازي صفحات وبسايت مي شود كه اين نيز تبليغات برند شما را افزايش مي دهد. حقيقت اين است كه بازاريابي محتوا و جستجوگرها به طور جدايي ناپذير با يكديگر مرتبط هستند، به طوري كه اگر تمام قوانين سئو را رعايت كنيم اما محتوايي با ارزش نداشته باشيم شانس زيادي براي نمايش در صفحات جستجوي گوگل نخواهيم داشت.
اول و مهمتر از همه، محتوا چيزي است كه موتورهاي جستجو را با موضوع وهدف وب سايت شما آشنا مي كند. موتورهاي جستجو قادر به انجام بسياري از كارها هستند، اما آنها همه چيز را نمي دانند. آنها به متن وكلمات كليديتكيه مي كنند تا بتوانند معناي يك صفحه وب را تفسير كنند. به اين معني كه شما نياز به محتواي با كيفيت در صفحات وب خود داريد. بدون محتوا، هيچ چيز براي خزيدن موتور جستجو وجود ندارد. اگر محتوا با كيفيت نباشد، سايت شما در نتايج جستجو برايكلمات كليديمربوط به نام تجاري شما نمايش داده نخواهد شد.
اكثر افراد حتي كساني كه درباره موتور هاي جستجو اطلاعات كمي دارند، مي دانند كه لينك هاي دريافتي با كيفيت، يك عامل كليدي در رتبه بندي هستند. لينك ها به عنوان شاخص ها عمل مي كنند، بنابراين كاربران دراينترنت مي توانند از طريق لينك ها شما را جستجو كرده وبه محتواي مفيد شما دسترسي پيدا كنند. توجه داشته باشيد كه "مفيد" مي تواند به معناي آموزنده، آموزشي، الهام بخش، و يا حتي سرگرم كننده باشد. در هر صورت، لينك هاي دريافتي با كيفيت، به موتورهاي جستجو مي گويند كه سايت شما براي كاربران بسيار ارزشمند است. براي اينكه از وب سايت هاي ديگر پيوند به سايت خود داشته باشيد بايد محتوايي را ايجاد كنيد كه جالب باشد، محتوياتيكه مشكلي را حل مي كنند يا محتوايي كه به گفتگو كردن كمك مي كند، در اين صورت وب سايت هاي ديگر بيشتر به آن پيوند خواهند خورد. موتورهاي جستجوگر براي ارزيابي نتايج با محتواي با كيفيت بالا انگيزه مي گيرند. مشكل موتورهاي جستجو اين است كه عوامل داخلي به اندازه كافي شاخص نيستند. موتورهاي جستجو در هنگام ارزيابي كيفيت يك قطعه محتوا بر روي هم عوامل سايت و سيگنال هاي بيروني متكي هستند.
با زمان سپري شده روي سايت ،كيفيت محتوا افزايش مي يابد.موتور هاي جستجو قصد دارند نتايج مفيد و مرتبط با نياز كاربر را به او نمايش دهند و يكي از راه هاي تشخيص اين امر اندازه گيري زمان سپري شده توسط كاربر در سايت مورد نظرمتناسب با مطلب در خواست شده مي باشد.اگر تعداد زيادي از كاربران در جستجوي مطلبي روي سايت خاصي كليك كرده و با زمان اندكي دوباره به لينك سايت هاي يافته شده برگردند ،مي توان از اين نتيجه گرفت كه مطلب ان سايت متناسب با نياز جستجو شده نبوده است و ممكن مي باشد كه موتور جستجوگر بار ديگر سايت ها را رتبه بندي نمايد.همچنين اگر سايتي توسط كاربران براي مدت طولاني تري مورد مطالعه قرار بگيرد به اين معني خواهد بود كه مطالب آن سايت با كليد واژه هاي جستجوي كاربران تطابق بالايي داشته و اين باعث افزايش رتبه بندي آن سايت خواهد شد. كيفيت محتوا تازگي ايجاد مي كند.بازاريابي محتوا در مورد كيفيت و تا حدي هم در مورد كميت مي باشد. درست است كه ايجاد يك محتواي استثنايي و با ارزش از صد ها محتواي معمولي بهتر است اما بايد اين را هم در نظر داشته باشيد كه اگر روز به روز محتواي جديدي توليد نكنيد ممكن است از رقباي اصلي خود باز بمانيد.



1396/10/26
تهيه شده توسط تيم تحريريهايـده پـرداز

محصولات و خدمات پيشنهادي ايده پرداز

در ادامه بخوانید...

آخرين مقاله ها

كليه حقوق مادي و معنوي اين وب سايت براي شركت ايده پرداز محفوظ مي باشد.