مجله ايده پرداز

چند توصيه مهم در مورد كاربرد بازاريابي عصبي (neuro marketing) در بازاريابي محتوايي

1397/04/17
انسان در طول تاريخ هميشه خواستار اين بوده است كه بر ذهن و فكر ديگر همنوعان خود تسلط داشته باشد تا بتواند آنها را در جهت منافع خود كنترل كرده و در مسير ارضا اهداف خود هدايت كند. در دنياي مدرن و در بحث بازاريابي هم اين آرزوي ديرين پيگيري شده و مبحثي را به وجود آورده كه آن را نرو ماركتينگ يا بازاريابي عصبي مي نامند. در اين مقاله سعي كرده ايم چند نكته مهم و كاربردي نروماركتينگ را در توليد محتوا مطرح كنيم.
بازاريابي عصبي كه از بحث هاي داغ اين روزهاست به شناخت روحيات و تيپ شخصيتي مشتريان و مخاطبان توجه دارد . تعريف بازاريابي عصبي بسيار گسترده است. اما مي توان گفت تمام عمليات بازاريابي بر حول محور شناخت محرك هاي حسي مخاطبان شما مي چرخد. بازاريابي عصبي مي كوشد تا مشتريان را بر طبق محرك هاي طبيعي و احساسي كه در ذهن آنها شكل مي گيرد ترغيب به خريد محصول يا استفاده از خدمت يا كسب و كار ها كند. به اين معني كه نروماركتينگ به شناسايي محرك ها ، عواطف و احساسات افراد توجه نشان مي دهد و سعي در هدايت آنها به سمت و سويي كه منجر به خريد و فروش محصولات مي شود دارد .
حال سوالي مهم مطرح مي شود كه چگونه مي توانيم از نرو ماركتينگ به نفع توليد محتوا استفاده كرد( بازاريابي محتوايي). جواب بسيار ساده است كافيست بازار هدف خود را به خوبي بشناسيد و به خوبي محرك هاي حسي مشتريان خود را تحريك كنيد.
در ادامه چند توصيه مهم در مورد توليد انواع محتوا با توجه به نرو ماركتينگ ارائه خواهيم داد:
1- براي توليد محتواي نوشتاري به تيتر ها ، سر فصل ها، آغاز و پايان نوشته خود دقت كند.جملات اين قسمت ها بايد دقيقا همان هايي باشند كه مي خواهيد در ذهن مخاطبان خود به يادگار بگذاريد.محرك هاي بصري مخاطبان به جملات تيترها و سرفصل ها واكنش نشان مي دهد. نوشته شما بايد ساده و روان باشد تا مخاطب را گيج نكند و بايد كوتاه و دوستانه باشد. از پرداختن به موضوعات حاشيه اي پرهيز كنيد، همچنين از فونت هاي ريز و ناخوانا استفاده نكنيد اين امر باعث مي شود ذهن مخاطبان شما خسته نشده و به دنبال كردن مطلب شما رغبت نشان دهد.
2- براي توليد محتواي صوتي ، صداي گرم گوينده و آهنگي كه در پس ضمينه پخش مي شود تاثير مستقيم بر جلب توجه مخاطبان دارد. جملات بايد شمرده و با آرامش بيان شوند. هيچ گونه صداي اضافه اي نبايد روي فايل صوتي شما ضبط شود.جمله آغاز و پايان با وسواس انتخاب شود .
3- براي توليد محتواي ويدئويي بي كلام بايد تصاوير با بياني گويا و صريح و بدون پيچيدگي باشند تا مخاطب دچار حواس پرتي بي مورد نشود. رنگ ها و تصاوير با تمي ملايم چيده شود تا در ذهن بيننده تاثير ماندگار داشته باشد. رنگ هاي شاد و چيدمان درست بهترين انتخاب براي تاثير گذاري است.
4- در توليد محتواي ويدئويي كه همراه با كلام است. نبايد تصوير و كلام ناهمگون باشند. بدين معني كه لحن گوينده و جملاتي كه بيان ميشود مناسب رده سني مخاطبان و هماهنگ با انتخاب تصاوير باشد. فرض كنيد كليپي در مورد موفقيت را نظارگر هستيد ، اما لحن گوينده بسيار سرد و كسل كننده است ، بي شك رغبتي به ديدن ادامه كليپ نخواهيد داشت يا اگر در مورد مسئله جدي و مهم بحث مي شود دوست نداريد شوخي هاي بي مزه اي را بشنويد كه مطلب مهم را تحت تاثير قرار دهد.
نكته: در توليد محتوا به خصوص محتواي ويدئويي ، صريح و بي پرده تبليغ نكنيد . محتوا براي تبليغ نيست محتوا متعلق به مخاطبان شماست، نه خود شما. پس تا مي توانيد لذت بردن مخاطبان را، از دنبال كردن مطالبتان در نظر بگيريد. به مخاطبانتان اطلاعات بدهيد، آنها را غني كنيد و سعي كنيد با حداكثر توان محتواي خود را ارائه دهيد. اگر اين كار را درست انجام دهيد مخاطب شما برايتان ارزش آفريني خواهد كرد.
پيشنهاد : از نرو ماركتينگ حتي مي توانيد در چيدمان و انتخاب رنگ خانه يا دفتر كاري خود استفاده كنيد.از قدرت نرو ماركتينگ مي توان در جذب مشترياني كه به دفتر كار شما مي آيند استفاده كرد. مشتريان دوست دارند با كسي قرارداد ببندند كه خوش سليقه ، با ذوق و هنرمند جلوه كند.
در مقالات بعدي بيشتر به موضوع نرو ماركتينگ خواهيم پرداخت.



1397/04/17
تهيه شده توسط تيم تحريريهايـده پـرداز

محصولات و خدمات پيشنهادي ايده پرداز

در ادامه بخوانید...

آخرين مقاله ها

كليه حقوق مادي و معنوي اين وب سايت براي شركت ايده پرداز محفوظ مي باشد.