مجله ايده پرداز

اهميت توليد محتوا، هفت و نيم توصيه مهم و مفيد

1397/04/16
در اين مقاله كوتاه سعي بر اين است كه به نكاتي در قالب توصيه هاي مهم كه افراد در توليد محتوا به آنها كمتر توجه مي كنند، اشاره كرده و در مورد آن ها توضيحاتي داده شود. بي شك موارد مهم ديگري هستند كه بايد مورد توجه مخاطبان قرار گيرند اما آنها در اين مقاله كوتاه نمي گنجند. براي دنبال كردن اهداف توليد محتوا آنچه كه به نظر ما مهم مي رسيد آورده شده است.
شايد براي شما هم اتفاق افتاده باشد كه بعد از دريافت يك پيام تبليغاتي ، سريعا آن پيام را پاك كنيد ويا بدون نگاه كردن به پيام آن را ناديده بگيريد. گرچه در دنياي كسب و كار هاي فشرده و رقابتي امروز ، تبليغات بخش جدايي ناپذير كسب و كار هاست اما بايد اين مسئله را در نظر داشت كه در دنيايي كه از انواع تبليغات شبانه روزي كسب و كار ها در حال انفجار است به ندرت مي توانيد تبليغي را بيابيد كه به صورت مستقيم بتواند بر مخاطبانش تاثير بگذارد.
تنها راه كاري كه مي تواند به صاحبان مشاغل كمك كند ، توليد محتواي مناسب است كه مخاطب را با خود همراه سازد، مخاطب را درگير ادامه مطالب سريالي كند و او را در مسير پيشرفت شغلي و شخصي اش كمك كند.
سايت ها و كانال هاي بسيار متنوعي هستند كه در زمينه توليد محتوا فعاليت مي كنند و با كيفيت هاي متفاوتي محتواهاي خود را نشر مي دهند. براي چگونگي توليد محتوا مي توانيد به آنها رجوع كنيد قصد ما اين است كه چند توصيه مهم را در اين زمينه مطرح كنيم .
1- محتوايي كه ارائه مي دهيد به صورت سريالي توليد شود .مثلا براي توليد محتوا در زمينه كيفيت لوله هاي فولادي ضد زنگ ، شما نبايد همه اطلاعات خود را در يك قسمت ارائه دهيد مثلا در قسمت اول انواع لوله ها را معرفي كنيد و در قسمت بعد به خواص ضد زنگ بودن لوله ها بپردازيد. به دو دليل مهم ، اول اينكه محتواي توليد شده بايد مخاطب را منتظر بگذارد و او را كنجكاو به دانستن در مورد ادامه محتواي شما كند و دوم اين كه محتواها به ويژه محتواي نوشتاري بايد كوتاه باشد زيرا مخاطب دنياي امروز حوصله و وقت خواندن مطالب بلند را ندارد .
2- توليد محتوا بايد با سوال يا مطلبي تمام شود كه در ذهن مخاطب اثري پايدار بگذارد و او را براي چند روز هم كه شده درگير مطلب شما نگه دارد. براي اين منظور ناچار هستيد مخاطبان خود را تقسيم بندي كنيد و با توجه به ويژگي هاي شخصيتي و نيازهاي شغلي و شخصي آنها محتواي خود را ارائه دهيد.
3- توليد محتواي شما بايد مخاطب را وادار به واكنش كند ، البته مهم است كه واكنش مخاطب شما مثبت باشد اما مهم تر نشان دادن واكنش به مطلب شماست ، چه خوب و چه بد نشر دادن و فرستادن محتواي شما براي ديگران تبليغ محتواي شما و در نتيجه ديده شدن آن است.سعي كنيد نشانه اي را در ذهن مخاطبانتان بكاريد. اين نشانه مي تواند شعار يا شوخي منحصر به فردي باشد كه ناخودآگاه مخاطبان را وادار به واكنش مي كند.
4- مخاطبان خود را درك كنيد .به آنها بگوييد كه زمان مناسب توجه ( خواندن ، گوش دادن و ديدن) به محتواي شما چه روزي در هفته ، چه ساعتي در روز است و چقدر زمان آنها را خواهد گرفت . اين مطلب به شما كمك مي كند كه مخاطبان با سايت يا كانالي كه شما محتواي خود را در آن عرضه مي كنيد احساس راحتي داشته باشد و ارتباط برقرار كند.
5- به راستي به آنها مشاوره دهيد. مشاوره يك مطلب مهم براي توليد محتواست، محتواي شما بايد مشاوره اي مناسب براي مخاطبان شما باشد.اگر محتوايي نداريد كه باري از دوش مخاطبان شما بردارد يا مشكلي از آنها را حل كند دست به توليد آن نزنيد.
6- در توليد محتوا به نوع محتواي خود توجه كنيد، توليد محتواي نوشتاري بايد كوتاه و مفيد باشد و اگر مجبور هستيد كه محتواي بلند و طولاني ارائه دهيد بايد آن مطلب را در چند قسمت ارائه دهيد در غير اين صورت لحن بيان خود را به لحني تغيير دهيد كه مخاطب را ترغيب به دنبال كردن محتواي شما كند. محتواي صوتي بهترين نوع محتوا است ، صوت آينده توليد محتوا است.
7- مخاطبان خود را بشناسيد، دقيقا همان محتوايي را در اختيار آنها قرار دهيد كه دوست دارند. بازار مخاطبان خود را بخش بندي كنيد، مخاطبان مشتريان آينده كسب و كار شما خواهند بود، آنها مانند الماس هاي تراش نخورده اي هستند كه با صبر و حوصله به دارايي ارزشمند كسب و كار شما مبدل خواهند شد.
7/5. با خواندن اين توصيه ها، محتواي خوب توليد نخواهيد كرد! براي توليد محتواي مناسب بايد توصيه ها را به صورت عملي به كار بگيريد.



1397/04/16
تهيه شده توسط تيم تحريريهايـده پـرداز

محصولات و خدمات پيشنهادي ايده پرداز

در ادامه بخوانید...

آخرين مقاله ها

كليه حقوق مادي و معنوي اين وب سايت براي شركت ايده پرداز محفوظ مي باشد.