مجله ايده پرداز

نقش هشتگ در بازاريابي الكترونيـك و جذب مشتري در شبكه هاي اجـتماعي

1396/03/19
استفاده از هشتگهاي مناسب يكي از تكنيك هاي مفيد براي جذب مشتري با كمكبازاريابي الكترونيك، و يك راه ساده يبازاريابي در شبكه هاي اجتماعياست. استفاده ي مناسب و به موقع از هشتگ ها فرصت بسيار خوبي را در اختيار سازمان ها و شركت ها قرار داده است. بااستفاده از هشتگمناسب به راحتي به پست هاي مربوط به كارتان وارد مي شويد. همچنين نيازي نيست كه تمامي مطالب ارسال شده از همه ي صفحاتي را كه دنبال مي كنيد بخوانيد، تا مطلب مورد نظرتان را ببينيد. كافيست كه هشتگ مورد نظرتان را جستجو كنيد.
تاريخچه كوتاهي از هشتگ و كاربردهاي آن:
هشتگ ها در اصل در زمينه ي فناوري اطلاعات و از دهه ي 70 ميلادي استفاده مي شدند. امّا هشتگ ها به معناي امروزي نخستين بار توسط سايت توييتر در اواسط سال ۲۰۰۷ ميلادي به عنوان راهي براي جمع آوري مطالب در كنار هم استفاده شدند. مطالبي كه با يك هشتگ خاص گروه بندي مي شوند از نظر موضوعي و يا مفهومي بايد شبيه هم باشند. براي مثال جستجويِ هشتگ تعطيلات (#تعطيلات) براي پيدا كردن تمام پُست هاي اينترنتي موجود در يك شبكه اجتماعي است كه به تعطيلات ربط دارند. هشتگ ها براي پيدا كردن موضوعات مورد نظرمان كار را خيلي راحت تر مي كنند. پست هايي كه از يك هشتگ خاص در مطالب ارسالي خود استفاده كرده اند در طبقه بندي همان هشتگ قرار مي گيرند. شما در هر زمينه اي كه به آن علاقه داريد مي توانيد به جستجوي هشتگ مربوط به آن بپردازيد. سپس صدها، هزاران و شايد ميليون ها پست مختلف در آن مورد براي شما نمايش داده مي شود.
نكاتي درباره طريقه كاركردن با هشتگ ها
استفاده از هشتگ(#) در شبكه هاي اجتماعي هنوز براي خيلي از كاربران تعريف نشده است. علّت اين موضوع ناشناخته بودن هشتگ ها نيست، بلكه بيشتر افراد نمي دانند كه چه زماني و كجا از هشتگ استفاده كنند. مطلبي كه در اينجا گفته مي شود شما را با هشتگ ها بيشتر آشنا مي كند. بايد توجّه داشت كه دربازاريابي الكترونيكاستفاده ي درست از هشتگ ها نكته اي بسيار كليدي و مهم است.
يك نكته در مورداستفاده از هشتگاين است كه مي تواند در بين متن ارسالي قرار بگيرد و يا به صورت جدا در آخر متن ارساليتان هشتگ (هاي) مورد نظر خود را بنويسيد. پس از آوردن علامت هشتگ در كنار هر كلمه اي رنگ آن تغيير مي كند (به صورت لينك در مي آيد.) براي مثال:
  • استفاده از هشتگدر ميان متن: نواحي سردسير براي گذراندن #تعطيلات تابستان بسيار مناسب هستند.
  • استفاده از هشتگدر پايان متن: بهتر است كه وقتي هوا گرم است به نواحي سردسير برويد. #تعطيلات
همچنين براي لينك كردن بيش از يك كلمه با هشتگ (مثلاً: تعطيلات تابستان) كافيست بين كلمات علامت خط تيره ( _ ) بگذاريد: #تعطيلات_تابستان
هشتگ ها در شبكه هاي اجتماعي:
مثال هاي زير شبكه هاي اجتماعي هستند كهاستفاده از هشتگدر آنها خيلي رايج است:
Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, Google+, Youtube, LinkedIn
در بحثبازاريابي الكترونيكو به خصوص در شبكه هاي اجتماعي توييتر و اينستاگرام استفاده از سه نوع هشتگ توصيه مي شود، كه بر اين اساس هستند:
1 - هشتگ هاي مربوط به شركت يا سازمان (استفاده از شعار كوتاه تبليغاتي مربوط به شركت در كنار هشتگ)
2 - هشتگ هاي مربوط به زمينه ي فعاليّتي شركت يا سازمان
3 - هشتگ هاي مربوط به موضوعات روز كه با فعاليّت هاي سازمان يا شركت هماهنگي دارند.
فرصت خوبي كه هشتگ ها براي پيشرفت در اختيارتان شما مي گذارند:
استفاده ي مناسب و به موقع از هشتگ ها فرصت بسيار خوبي را در اختيار سازمان ها و شركت ها قرار داده است. بااستفاده از هشتگمناسب به راحتي به پست هاي مربوط به كارتان وارد مي شويد. همچنين نيازي نيست كه تمامي مطالب ارسال شده از همه ي صفحاتي را كه دنبال مي كنيد بخوانيد، تا مطلب مورد نظرتان را ببينيد. كافيست كه هشتگ مورد نظرتان را جستجو كنيد.
هر صنفي اصطلاحات خاص بسياري براي خود دارد. دربازاريابي الكترونيككه شاملتبليغات در شبكه هاي اجتماعيهم مي شود، اين اصطلاحات بيشتر هستند و هر روز هم با پيشرفت تكنولوژي در حال تغييرند.استفاده از هشتگهاي مناسب يكي از تكنيك هاي مفيد براي جذب مشتري با كمكبازاريابي الكترونيك، و يك راه ساده يبازاريابي در شبكه هاي اجتماعياست. استفاده ي مناسب و به موقع از هشتگ ها فرصت بسيار خوبي را در اختيار سازمان ها و شركت ها قرار داده است. بااستفاده از هشتگمناسب به راحتي به پست هاي مربوط به كارتان وارد مي شويد. همچنين نيازي نيست كه تمامي مطالب ارسال شده از همه ي صفحاتي را كه دنبال مي كنيد بخوانيد، تا مطلب مورد نظرتان را ببينيد. كافيست كه هشتگ مورد نظرتان را جستجو كنيد.استفاده از هشتگهاي مناسب يكي از تكنيك هاي مفيد براي جذب مشتري با كمكبازاريابي الكترونيك، و يك راه ساده يبازاريابي در شبكه هاي اجتماعياست.



1396/03/19
تهيه شده توسط تيم تحريريهايـده پـرداز

محصولات و خدمات پيشنهادي ايده پرداز

در ادامه بخوانید...

آخرين مقاله ها

كليه حقوق مادي و معنوي اين وب سايت براي شركت ايده پرداز محفوظ مي باشد.